دانلود فیلم درام

دانلود فیلم و سریال درام ایرانی

دانلود فیلم درام

دانلود فیلم و سریال درام ایرانی

نقد و بررسی / تحلیل سوپرمن: مرد فولاد

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷ ق.ظ

خالقان طنز می توانند از «مرد فولاد» ، نویسنده « دیوید اس گویر» و دید افراطی بازنشسته کارگردان زاک اسنایدر درباره تاریخ سوپرمن (با کمک بسیار خوب کریستوفر نولان ) ناراحت شوند . در پانتئون ابرقهرمانان ، سوپرمن شناخته شده ترین و ستایشگرترین شخصیت در همه زمان ها است و این فیلم تا نام او زندگی می کند.

 

[هشدار: این تجزیه و تحلیل ممکن است حاوی اسپویلرهای احتمالی باشد]

SYNOPSIS
سالها پیش در حالی که من هنوز کودک از کریپتون ، سیاره ای بیگانه بسیار پیشرفته هستم ، به زمین ارسال شد. کلارک کنت / کال ال ال اکنون جوانی که احساس قدرت بیش از حد از قدرت های غیرقابل تصور می شود ، مجبور است با این سؤال بزرگ کنار بیاید ، چرا من اینجا هستم؟

در ارزش والدین فرزندخوانده خود مارتا و جاناتان کنت آموزش دیده ، بزودی متوجه می شود که داشتن مهارت های فوق العاده به معنای تصمیم گیری دشوار است. اما هنگامی که جهان به بیشترین نیاز به ثبات است ، دچار حمله می شود. آیا از مهارت های خود برای حفظ صلح استفاده خواهید کرد؟ کلارک باید به قهرمانی تبدیل شود که همه به آن احتیاج دارند ، نه تنها به عنوان آخرین پرتوی امید به جهان می درخشد ، بلکه برای محافظت از کسانی که او دوست دارد نیز هست.

سوپرمن جدید برای نسل جدید
این طرح به روشی بسیار سنتی آغاز می شود ، زیرا بار دیگر داستان مبدا کودک پیچیده شده در ورق ها نشان داده می شود که بعداً به دلیل داشتن سریعتر از گلوله و تبدیل شدن به ساختمانهای بزرگ در یک پرش به ابرقهرمانی معروف تبدیل می شود. .

ما دوباره می بینیم که چگونه با سیاره کریپتون خود را به قطعه قطعه شدن ، پدر و مادر کودک ( راسل کرو و آئلت زور ) آنها را با کشتی در نظر گرفته شده برای فرود در سیاره ای به نام زمین ، به فضای بیرونی پرتاب می کنند. زوج دوست داشتنی کانزاس ، جاناتان و مارتا کنت ( کوین کاستنر و دایان لین ) که او را به عنوان خودشان پرورش می دهند.

ببینید چگونه این کودک با نام مستعار کلارک کنت ( هنری کاویل ) رشد خواهد کرد تا به مردی با قدرتهای فوق العاده تبدیل شود که در ابتدا نمی فهمند اما سرانجام می پذیرند و از آن استفاده می کنند تا همیشه برای نجات معصوم و شر شر شکست.

اما بعد از مدتی دنبال کردن مسیر متعارف و درست وقتی که برای پخش مجدد نسخه معروف فیلم در سال 1978 با همان ماده آماده می شوید ، مرد مرده به طور ناگهانی وارد یک منطقه کاملاً ناشناخته می شود.

در وهله اول ، این کلارک کنت موجودی بسیار روبه روانی است از آنچه که ما عادت کرده ایم در نمایش های سوپرمن بیابیم ، که تاکنون یکی از آداب و روان ترین ، کم خربزه ترین و بهترین چهره های کانون ابرقهرمانی بوده اند. .

این کلارک واقعاً برای جایگاه خود در جهان می جنگد و نمی داند که چرا او با همه فرزندان دیگر "متفاوت" است و چرا پدر و مادرش به او می گویند که به دیگران اجازه ندهد در مورد شاهکارهای شگفت انگیز قدرت و درک بالا که او قادر است. حتی رادیکال تر ، Lois Lane ( امی آدامز ) در این نسخه ، در حالی که هنوز هم خبرنگار Daily Planet است ، از ابتدا با کلارک است و در واقع ، او را دنبال می کند تا دریابد چه چیزی باعث می شود او را از جایی به جای دیگر حرکت دهد. دیگر هیچ هویت مضاعف و لباس های خجالتی برای این زوج وجود ندارد (اگر کسی بتواند یک جفت عینک با یک قاب سیاه و یک کلاه نمدی را یک لباس صدا کند).

Man of Steel از بسیاری جهات کمتر مانند یک فیلم ابرقهرمانی بازی می کند و بیشتر شبیه به یک تریلر تهاجم بیگانه است ، زیرا کلارک مجبور می شود وقتی یکی از بازماندگان کریپتون ، شرور ، هویت و قدرت های ویژه خود را به جهانیان نشان دهد. ژنرال زود ( مایکل شانون ) با هدف این که خودش را بسازد با تمام اسلحه ها روی زمین می آید.

در ابتدا ، به نظر می رسد هنری کاویل به عنوان مرد فولادی سفت است (از پوزش ببخشید) ، اما ، همانطور که از این نام مستعار پیداست ، این ممکن است واقعاً چیز بدی نباشد ، زیرا این امر حاکی از جدی بودن و خوبی های ذاتی شخصیت راهی که عملکرد احساسی تر احتمالاً چنین نخواهد بود.

این را هم باید اضافه کنم که در میان جدیدترین موفقیتها ، مرد فولاد به راحتی بدون استثنا ، دارای تماشای جلوه های ویژه و جالب ترین صحنه های اکشن است. با این حال ، اسنایدر به وضوح دیدگاههای خود را فراتر از یک تخیل کمدی قرار داده است.

صحنه های گذشته نگر ، یادآور کودکی کلارک که در مزرعه اتفاق افتاده است ، هوای تقریبا چشمگیرانه ای از ترنس مالیک دارند ، زیرا آنها غنای شاعرانه طبیعت را بیرون می کشند. این کیفیت اسطوره ای روایت را بهبود می بخشد و cursilería را که مرتباً بخشی از ژانر را تشکیل می دهد خنثی می کند.

برای کسانی که شکایت می کنند این داستان سوپرمن نیست که با آنها ملاقات کرده و بزرگ شده اند ، من با این سؤال پاسخ می دهم که اگر قصد دارند همین کار را انجام دهند ، دوست دارند فیلمی که قبلاً خیلی آشنا است را بازسازی کنید؟

این تنها فیلم در مدت زمان طولانی است که واقعاً توانسته من را غافلگیر کند و معتقدم در یک صنعت سرگرمی که در آن تقلید ایمن و خسته کننده صادقانه ترین شکل چاپلوسی است و اغلب بی خطرترین مسیر موفقیت در بوکس آفیس است. من هنرمندانی را می ترسم که نمی ترسند کمی مسائل را تکان دهند ، حتی اگر این کار در نهایت باعث آزار برخی افراد شود. بنابراین به عقب بنشینید و از این نسخه جدید یک داستان مشهور لذت ببرید ، فقط از قبل بدانید که این سوپرمن پدر شما نیست ، اما بله سوپرمن که منتظر آن بودیم.

شایان ذکر است ، و شاید این چیزی است که بیشترین نگرانی را به وجود می آورد ، این است که چگونه این داستان را بر روی صفحه بزرگ حل کنیم ، وقتی همه ما داستان سوپرمن را می شناسیم (به جز موارد بسیار کوچک یا کسانی که در یک غار زندگی کرده اند) ، فیلمی از این مرد تهیه می کنند. فولاد بسیار دشوار است و حتی آن را با سینما تطبیق می دهد ، و حتی بیشتر منشا آن را با سینما تطبیق می دهد ، تا آنجا که من به آنچه آنها رسیده اند شایسته ستایش است.

او یک داستان مناسب ، یک به روزرسانی خوب برای قهرمان و یک شرور عالی دارد و کاملاً سرگرم و خودآگاه بود که در مورد آنچه آنها توسعه داده بودند فکر می کرد. The Man of Steel  آخرین فیلم طولانی از فیلم های سوپرمن است که بیش از سی سال به طول می انجامد ، بنابراین امیدهای زیادی و انتظارات زیادی برای بسیاری از افراد در آن وجود داشت.

زاک اسنایدر (300 ، واتچمن) و فیلمنامه نویس دیوید گویر (BLADE ، BATMAN نولان) تصویری جدید از کریپتونیای افسانه ای را به ما معرفی کرده اند که به نظر می رسد با بدترین حساسیت های امروز مطابقت دارد.

با راه اندازی مجدد سری از این فیلم ، فیلم Jor-El با ترس از بدترین شروع می شود ، پسرش کال-ال را از سیاره محکوم کریپتون پرتاب می کند و همزمان همزمان با کودتای ژنرال زود پایان می یابد.

Zod اسیر و به Ghost Zone فرستاده می شود ، کریپتون منفجر می شود و کال-ال به زمین می رسد. سی و سه سال با پیشرفت ، کال-ال (اکنون کلارک کنت) در جستجوی وجودی بی پایان خود ، جهان را از یک شغل به شغل دیگر سفر می کند. درست وقتی او حقیقت را در پشت میراث خود کشف کرد ، ژنرال Zod ، اکنون عاری از منطقه فانتوم ، با همراهان شیطانی کریپتون و آرزوی انتقام جوی خود به زمین می رسد.

همانطور که قبلاً گفتم ، این سوپرمن تجسمات فیلم قبلی نیست. این سوپرمن با امید به بازآفرینی یک سوپرمن واقعی و معتبرتر مانند بتمن کریستوفر نولان ، تاریک و متفکر است.

کلارک کنت دیگر یک احمق دست و پا چلفتی نیست ، او یک مجسمه خاردار مردی است که از سر کار و کار در تعمق ساکت سرگردان است و به افراد نیازمند قبل از ناپدید شدن دوباره کمک می کند.

او دارای یک جذابیت آرام ، احساس قدرتمندی در احترام شخصی و تمایل به بهترین مردی است که می توانست پدر فرزندخوانده اش ، جاناتان کنت (کوین کاستنر ، هدیه ای زیبا) در او القا کند. تحول عظیم تونی در مقایسه با تمام فیلم های قبلی که سوپرمن با چشمک و لبخند نماد حقیقت ، عدالت و "راه آمریکایی" بود.

همین مسئله را می توان در مورد جدید Lois Lane (امی آدامز) نیز گفت. من نمی توانم بیشتر از نمایندگی مارگوت کیدر باشم . Lois جدید به سختی میخ های بدون انرژی مانیک سخت است. این بخشی از دوره برای The Man of Steel است . او این شوخ طبعی را که با این فیلم ها پیش بینی می کنیم ندارد ، اما خودش را جدی می گیرد.

خوب است ، اگر در ابتدا کمی جنجالی باشد. جالب است که شاهد جدی گرفتن از اسطوره های سوپرمن هستیم. در فیلم های اصلی ، جهان به سادگی حضور سوپرمن را بدون پاسخ زیاد می پذیرد. ابرقهرمان بیگانه که می تواند پرواز کند و از رویاهای فوق العاده انسانی باورنکردنی اجرا کند؟ در فیلم جدید ، سعی کنید اساس واقعی تری به آن بدهید. وقتی شواهد بیگانگان فوق العاده قدرتمند اعلام می شود ، دولت دیوانه می شود و بزرگترین اسلحه ای را که می تواند به دست بیاورد. اولین حضور سوپرمن قبل از جهان نشان می دهد که او می تواند به او اعتماد کنید و ژنرال zod به او فرصتی برای انجام این کار می دهد.

Zod (مایکل شانون) بهترین قسمت این فیلم است. او یک نوع شدید است و حتی بهتر ، او سه بعدی است. ZOD در SUPERMAN II چیزی غیر از چهره تهدیدآمیز با قدرتهای فوق العاده نبود. او می خواست به دلیلی جز ذات شیطانی خود بر زمین مسلط نشود.

در "مرد فولاد" ، او سرنوشت خود را برآورده می کند. کریپتونین در این فیلم نوعی کنترل جمعیت را به دست آورده بودند که در آن کودکان از نظر ژنتیکی ایجاد شده و بزرگ شده اند تا بتوانند در جامعه خود نقش ایفا کنند (که معلوم شد یکی از بزرگترین شکایات Jor-El است ، زیرا این امر رایگان را از بین می برد. نمایندگی)

وقتی زود به زمین می آید ، البته انتقام انتقام خود را در ذهن دارد ، اما او همچنان به عنوان یک جنگجو و محافظ جامعه کریپتون ، در مسیر مقدر خود نیز ادامه می دهد. وی در نظر دارد تا زمین را با تصویر کریتون از نو بسازد و از عنصری به نام "codex" استفاده کند تا شروع به بازپرداخت سیاره با مردم خود کند. همانطور که اتفاق می افتد ، جور ال با کد Kal-El را به زمین فرستاد ، بنابراین دلایل بیشتری را برای Zod فراهم می کند تا ناامیدی های خود را در رابطه با خانه El را از بین ببرد.

او مردی با هدف است و واقعاً معتقد است که از بین بردن زندگی انسان در کره زمین بهترین کار برای مردم اوست. او اکنون یک شخصیت مورد علاقه است.

کل بازیگران با شکوه:

هنری کاویل سوپرمن است که ما منتظر آن بودیم ، اصیل به هسته و مظهر تعریف سوپرمن است. او مانند دستکش ، کاغذ را متناسب می کند.

راسل کرو در نقش جور ال ال نقش افسانه ای بازی می کند. هاله شکوه خود را تحمیل می کند. پس از همه ، او راسل کرو است.

به نظر من کوین کاستنر نقشی بسیار کوچک دارد اما همه چیز صادقانه بود. کوین کاستنر و دایان لین با برخی از محبوب جاناتان و مارتا کنت بازی می کنند. رابطه بین کلارک کنت ، نوجوان و جاناتان کنت عالی و بسیار احساسی بود. تبریک به کلارک کنت نوجوان.

امی آدامز با تعجب من یک Lois Lane عالی است. من عاشق این بودم که او چگونه یک روزنامه نگار و گزارشگر واقعی بود. او واقعاً در تمام آزمایشات خود فرو رفت و مکان یابی کلارک را ردیابی کرد.

Antje Traue در نقش Faora-Ul نقش یک شرور مبتکر را بازی می کند. او دارای توالی های نسبتاً منظم از عمل است.

ترکیب هانس زیمر جذاب است ، می توانید تلاش و فداکاری روشنی را انجام دهید که به این سوپرمن داده شده تا هویت خودش را بگیرد. اگرچه من از آهنگ اصلی جان ویلیامز صرفاً به دلیل دلتنگی خالص ، اما زیمر مرا با ملودی خود گرفتار کرد.

در مورد Zack Snyder؛ CGI شگفت انگیز است و فقط خارج از این جهان است ، رویای همه طرفداران کمیک دی سی تحقق می یابد. من عاشق لحن زمینی و واقع بینانه فیلم و نمایش عالی سوپرمن بودم. بازیگری ، بازیگری ، صحنه های اکشن و CGI کاملاً عالی.

به نظر می رسد که با The Man of Steel شکایات زیادی وجود دارد ،  اولین مورد یک اسپویلر در انتهای فیلم است که من در اینجا به جزئیات آن نمی پردازم ، اما می توانید شکایات زیادی درباره این پراکنده در کل جامعه پیدا کنید. تنها چیزی که می خواهم بگویم این است که من از تصمیم فیلم حمایت می کنم ، فکر می کنم خوب انجام شد و می دانم قصد شما در انجام این کار چیست. من با آن خوبم

[هشدار: اسپویلر احتمالی]

شکایتی که من به آن اشاره می کنم و اینکه بیشترین بازی در این فیلم است ، تصمیمی است که سوپرمن در انتهای فیلم Zod را به قتل می رساند ، این اهمیت در رشد سوپرمن به عنوان چنین و پیشرفت او به عنوان یک ابرقهرمان دارد. در اینجا می بینیم که چگونه سوپرمن مجبور به کشتن Zod است ، زیرا امنیت خانواده ای را که می خواهد با دید حرارتی خود محاصره شود ، تهدید می کند ، بدون اینکه بتواند جلوی او را بگیرد ، تصمیم می گیرد با وجود عدم تمایل به انجام این کار ، زندگی خود را تمام کند ، این امر باعث می شود سوپرمن از عملی که به تازگی مرتکب ناامیدی شده ، فریاد می زند ، ما می بینیم که او واقعاً به خاطر آن رنج می برد ، حتی پشیمان است که می داند این کار درستی بود.

این امر باعث می شود سوپرمن به عنوان نماد ابرقهرمان حقیقت و عدالت رشد کند که می داند هرگز مرتکب یکسان نمی شود.

بسیاری نیز فراموش می کنند که سوپرمن در فیلم مشهور 1980 ، SUPERMAN II ، زندگی زود و همراهانش را نیز پایان می دهد ، اما به روشی ظریف تر اگرچه به نظر من بی رحمانه تر است ... بنابراین انتقاد نکنید که انتقاد کنید.

[پایان اسپویلر]

حکم نهایی
Man of Steel دید جدیدی از ریشه های سوپرمن به ما می بخشد ، یک چشم انداز واقعاً دیدنی و برنامه ریزی شده ، زیرا با وجود اینکه یک نوآوری از اصل دور نیست ، باید در نظر داشته باشیم که این یک اقتباسی برای دوران ماست ، از آنجا که آنها مجبورند داستانی را خلق کنند که در سال 1933 ایجاد شده و آن را با زمانهای ما تطبیق دهند ، که شامل ذائقه مخاطب فعلی است ، زیرا بیایید با آن روبرو شویم ، آنها دیگر نمی توانند در ما نشان دهند سوپرمن در حال بالا بردن یک اتومبیل هنگامی که حتی او را دیده ایم که ساختمان هایی را در آسمان بلند کند نشان می دهد. یا جزیره ای کامل ، بنابراین مانند آن ، آنها باید تغییراتی ایجاد کنند که ما را تحت تأثیر قرار دهد ، چیزی که به طور فزاینده ای دشوار است و چیزی است که آنها با این فیلم به دست آورده اند.

و نه تنها اقتباس یا توطئه ای که آنها به ما می دهند قابل تحسین است ، بلکه در این فیلم ما یک اجرا و بازیگران باشکوه نیز داریم که دارای جلوه های بصری وحشیانه و موسیقی متن است که باعث می شود موهای شما در آخر بماند.

نتیجه گیری
Man of Steel اقتباسی از بزرگترین ابرقهرمان جهان را در بینایی که تاکنون نشان داده نشده است ، به ما ارائه می دهد ، بازیگری عالی را در نقش های خود ارائه می دهد و جلوه های ویژه ای فوق العاده را به ما می دهد که همراه با موسیقی متن فیلم در اوج سوپرمن است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۵
fiter good

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی